არ მოტყუვდეთ - 3 ხრიკი, რომელიც პროდუქტის ყიდვისას შეცდომაში შეგიყვანთ!

საზოგადოება
მოირგე სტილი დაასვენე თვალი
  • პატარა მოზრდილი საშუალო დიდი უდიდესი
  • ჩვეულებრივი ჰელვეტიკა ჰეგოე გეორგია ტაიმსი

სასურსათო მაღაზიის დახლები სავსეა პროდუქტებით, რომლებზეც მიგვითითებენ, რომ ჯანსაღი, ორგანული და ეკოლოგიურად სუფთაა. თუმცა, საზოგადოების დიდმა ნაწილმა არ იცის,  არასწორი მარკეტინგული პრაქტიკის შესახებ, რომელსაც საკვების მწარმოებლები იყენებენ მომხმარებლების მოსაზიდად. ეს პრაქტიკა ხშირად გულისხმობს მატყუარა რეკლამის, სახიფათო ეტიკეტების და შეფუთვის გამოყენებას.

სწორედ ამიტომ, ჩვენ განვიხილავთ 3 შეცდომაში შემყვან მარკეტინგულ პრაქტიკას და გაგიზიარებთ რჩევებს, თუ როგორ ავიცილოთ თავიდან შეცდომაში შემყვანი მარკეტინგი და პროდუქტი სწორად შევარჩიოთ.

1.შეცდომაში შემყვანი მარკეტინგული პრაქტიკა, როდესაც კომპანიები თავიანთ პროდუქტებს უფრო ეკოლოგიურად ფუთავენ, ვიდრე სინამდვილეშია. სიტყვები, როგორიცაა „ორგანული“ და „ეკოლოგიურად სუფთა“, მწვანე ქალაქგარეთ ან ტყის გამოსახულებით შეფუთვაზე შეიძლება შექმნას შთაბეჭდილება, რომ პროდუქტები ბუნებრივი და ჯანსაღია. ტერმინი "ორგანული" შეიძლება სხვადასხვაგვარად იქნას განმარტებული. ზოგადად, ორგანული საკვები უნდა გაიზარდოს ან გადამუშავდეს სასუქების ან პესტიციდების უმეტესობის გარეშე და დამოწმებული იყოს გარკვეულ სტანდარტებთან შესაბამისობაში. მაგრამ ყველა საკვები, რომელსაც ეტიკეტი აქვს, არ აკმაყოფილებს ამ მოთხოვნებს.

2.არის კიდევ ერთი მატყუარა პრაქტიკა, შეცდომაში შემყვანი ეტიკეტები არწმუნებს მომხმარებლებს იფიქრონ, რომ ისინი უფრო ჯანსაღ არჩევანს აკეთებენ. მაგრამ სასმელი, რომლის შეფუთვის წინა მხარეს წერია „უშაქრო“ და „ბუნებრივი“, შეიძლება შეიცავდეს ხელოვნურ დამატკბობლებს და სხვა დანამატებს. ამრიგად, ნამდვილად ღირს პროდუქტის გადაბრუნება, ინგრედიენტების სიის წასაკითხად. შეცდომაში შემყვანი ეტიკეტებისა და პოპულარული ფრაზების გამოყენებით, კომპანიები აშორებენ მომხმარებლებს ყურადღებას ისეთი ქიმიური ნაერთებისგან, როგორიცაა ტრანს ცხიმები და სხვა, რამაც თავის მხრივ შეიძლება უარყოფითად იმოქმედოს ჯანმრთელობაზე.

შესაძლო შეცდომაში შემყვანი ეტიკეტების მაგალითები: Organic; Natural; All Natural Ingridients; High Protein; Low Fat; Low Calorie; No Added Sugar; Zero Trans Fat; Sugar Free; No Added Sugar; Plant Based; High in Fibre; Gluten Free; Light; Fruit Flavoured; Made With Real X/Y/Z; Low Cholesterol.

3.არის შეცდომაში შემყვანი კიდევ ერთი უცნაური მარკეტინგული პრაქტიკა, როდესაც ცხოველის/ფრინველის ხორცის ან რძის ნაწარმის მწარმოებელი კომპანიები აცხადებენ, რომ მათ უფრო ჰუმანურად ექცევიან და  კლავენ.  თუმცა, არ არის ბევრი ხელმისაწვდომი ინფორმაცია იმის შესახებ, თუ რა მეთოდებს იყენებენ სასაკლაოებში ცხოველების მოსაკლავად. ასევე, ეს კონკრეტული ინფორმაცია შეიძლება არ იყოს საინტერესო დღევანდელი სამომხმარებლო საზოგადოებისთვის, რათა გამოიკვლიოს, თუ როგორ იწარმოება ხორცი, კვერცხი და თევზი, რომელიც ჩვენს სუფრებზეა. ასევე, ხორცის, რძისა და თევზის პროდუქტების სპეციფიკური რეგულაციების არარსებობა და რთული სერტიფიცირების პროცედურები, შეიძლება არ იყოს გარანტია იმისა, რომ ცხოველებს არ ექნებათ სტრესული პირობები საკვების წარმოებისთვის.

როგორ ავიცილოთ თავიდან შეცდომაში შემყვანი მარკეტინგი?

შეცდომაში შემყვანი მარკეტინგისგან თავის დასაცავად, რამდენიმე ნაბიჯის გადადგმაა საჭირო:

წაიკითხეთ ეტიკეტები

წაიკითხეთ ინგრედიენტების სია. ისინი ჩამოთვლილია კლებადი თანმიმდევრობით. ასე რომ, სიაში პირველი ინგრედიენტები ნიშნავს, რომ ისინი ყველაზე მეტად გამოიყენეს.

თუ შეფუთვაზე წერია „შაქარი არ არის“, შეამოწმეთ ინგრედიენტების სია, რათა დარწმუნდეთ, რომ ის არ შეიცავს შაქრის შემცვლელებს, როგორიცაა ნახშირწყლები, გლუკოზა, ფრუქტოზა, ლერწმის შაქარი ან ხელოვნური დამატკბობლები, როგორიცაა ასპარტამი, საქარინი ან სუკრალოზა. ასპარტამი, რომელიც გამოიყენება Coca-Cola-ს და სხვა კომპანიების პროდუქტებში, შესაძლოა გამოცხადდეს  კანცეროგენად ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის მიერ. საინტერესოა, რომ საკვების ეტიკეტზე გამოყენებულია შაქრის 56 სხვადასხვა დასახელება. მიუხედავად იმისა, რომ ეტიკეტზე შაქრის ამოცნობა შეიძლება საკმაოდ რთული იყოს, შეამოწმეთ ინგრედიენტები, რომლებიც მთავრდება „-ose“-ზე, რადგან ეს შეიძლება იყოს დამატებული შაქრის სახელები.

შეამცირეთ დამუშავებული საკვები

შეფუთული და დამუშავებული საკვები საჭიროებს ქიმიური კონსერვანტებისა და დანამატების გამოყენებას მათი შენახვის ვადის გასაგრძელებლად. შეეცადეთ, თავიდან აიცილოთ გადამუშავებული საკვები და აირჩიოთ ადგილობრივი მთლიანი საკვები, როგორიცაა ხილი, ბოსტნეული, თხილი, მთელი მარცვლეული და ხორცი. ისინი შეიძლება შეიცავდეს მეტ ვიტამინს და დამზადებული იყოს ისე, როგორც თქვენ მოგწონთ.

საკვების ეტიკეტების გულდასმით წაკითხვით და ჯანსაღი არჩევანის გაკეთებით, ჩვენ შეგვიძლია დავიცვათ თავი შეცდომაში შემყვანი მარკეტინგული პრაქტიკისგან საკვების შეძენისას. ინფორმირებულობამ და გონივრული გადაწყვეტილების მიღებამ, შეიძლება გვიბიძგოს ისეთი არჩევანის გაკეთებისკენ, რომელიც არის ეთიკური და კარგი ჩვენი ჯანმრთელობისა და გარემოსთვის.